Αναγνώστες

Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

ΑΥΓΟΜΑΧΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΑΝΟΥΣΑ ΣΕΡΡΩΝ

Βρήκαμε άλλο ένα έθιμο σε ένα χωριό της περιοχής των Σερρών. Συγκεκριμένα, στην Καστανούσα Σερρών, το Πάσχα γίνονται οι λεγόμενες αυγομαχίες. Αφού έχουν διαλεχθεί αυγά καλά, και βραστούν, τα αποθηκεύουν ώστε να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό τσουγκρίσματος του αυγού. Για να πάρει κανείς μέρος, δηλώνει συμμετοχή και τα αυγά του εξετάζονται από επιτροπή (αποκλείονται τα ξύλινα).Συνήθως, τα άτομα που παιρνουν μέρος από την περιοχή ειναι, 15 -20 και με 150 -200 αυγά ο καθένας. Μάθαμε ακόμη, ότι ένα καλό αυγό και σωστά βρασμένο από άγρια κότα η οποία κλωσσάει, μπορεί να σπάσει μεχρι 8 άλλα αυγά.Μετά, είναι σίγουρο ότι το αυγό αυτό θα σπάσει.Ο νικητής παίρνει ένα κύπελλο, ενώ ο τελευταίος, με την δικαιολογία ότι δεν έφερε καλά αυγά στους αγώνες, παίρνει ένα τηγάνι για να τηγανίζει την ομελέτα του όλο το χρόνο.

*********
Παρατήρηση: Τα έθιμα είναι καλά και ωραία πάντοτε, προσφέροντας μια ιδιαιτερότητα σε κάθε περιοχή. Μήπως όμως ορισμένα, σε περιόδους όπως αυτές που διανύει η χώρα μας, θα έπρεπε να αλλάξουν λίγο.? Για παράδειγμα, προσωπικά και ίσως συμφωνούν και κάποιοι μαζί μου, αντι να σπαταλούσα σε παιχνίδι τσουγκρίσματος, μαζί με άλλους, συνολικά περί τα 4000 αυγά,θα προτιμούσα να δώσω, πριν βραστούν, σε 133 οικογένειες της περιοχής μου, ή άλλων περιοχών με μικρά παιδια, που έχουν πρόβλημα , από μια καρτέλα ώστε να μπορούν να έχουν ένα φαγητό εξτρά για τα παιδιά τους. Ισως να είμαι λάθος και πολλοί να με κακοχαρακτηρίσετε, αλλά ποτέ δεν θα έβαζα, τουλάχιστον εγώ, πρώτα την διασκέδασή μου -σπαταλώντας φαγητό- και το γέλιο μου , γνωρίζοντας ότι ισως ένα άλλο παιδί της ηλικίας μου, μπορεί να πεινάει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου