Η εφεύρεση σίγουρα θα αρέσει σε όλους τους σεφ των καναλιών. Ιάπωνες ερευνητές αναπτύσσουν μια τεχνολογία που θα επιτρέπει στις ηλεκτρονικές συσκευές να απελευθερώνουν αρώματα ανάλογα με τις εικόνες που δείχνουν οι οθόνες των τηλεοράσεων και των υπολογιστών.
Αν ο σεφ μαγειρεύει ένα πιάτο με μυρωδιά που σπάει μύτη, στην τηλεόραση, ο θεατής θα μπορεί να μυρίσει την μυρωδιά στο χώρο του! Και αν κάποιος βλέπει στον υπολογιστή του μια παραλία σε κάποιο εξωτικό μέρος, θα μυρίζει γύρω του την μυρωδιά της ακρογιαλιάς.
Η ιδέα, που βρίσκεται στα πρώτα στάδια υλοποίησής της, καθοδηγείται από τόν καθηγητή Κενίτσι Οκάντα του πανεπιστημίου Κέιο του Τόκιο, σύμφωνα με τη βρετανική "Ντέιλι Μέιλ" και βασίζεται στην μετατροπή του συνηθισμένου εκτυπωτή (inkjet), έτσι ώστε να απελευθερώνει αρώματα σε διαφορετικές αναλογίες, ανάλογα με την περίπτωση. Αντί για τα συνηθισμένα μελάνια (μαύρο, κόκκινο, μπλε, πράσινο), ο τροποποιημένος εκτυπωτής αφήνει στην ατμόσφαιρα τέσσερα ξεχωριστά αρώματα ανακατεμένα διαφορετικά κάθε φορά, που θυμίζουν μέντα, κανέλα, λεβάντα, μήλο, βανίλια κ.λ.π.
Οι ιάπωνες ερευνητές, αν και πρέπει να αποδείξουν ότι όντως η ιδέα τους μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη με επιτυχία, πιστεύουν ότι μπορεί να φέρει επανάσταση στον τρόπο που παρακολουθούμε τηλεόραση ή χρησιμοποιούμε τον κομπιούτερ.
Η τεχνολογία που συνδιάζει εικόνα με οσμές (Smell-O-Vision) δεν είναι καινούργια, καθώς πρώτη φορά δοκιμάστηκε, σε "αρχέγονη" μορφή, στον κινηματογράφο στη δεκαετία του ΄60. Τότε ήταν ένα μηχάνημα που είχε 30 διαφορετικά αρώματα για συγκεκριμένες σκηνές ενός φιλμ με τον τίτλο "Το άρωμα του μυστηρίου". Η τεχνολογία δεν ήταν εξελιγμένη και το μηχάνημα έκανε αρκετό θόρυβο, ενώ οι μυρωδιές ήταν πολύ έντονες και ενοχλούσαν τους θεατές, με αποτέλεσμα η ιδέα αυτή να αποτύχει.Αλλη αντίστοιχη τεχνολογία με το όνομα AromaRama είχε και αυτή ανάλογη τύχη.
Η καινούργια ιδέα όμως, υπόσχεται μεγαλύτερη ακρίβεια στα αρώματα. Αντίθετα με παλιά,όπως είπαμε,οι μυρωδιές διαρκούσαν μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ τώρα ο "αρωματικός" εκτυπωτής απελευθερώνει το άρωμά του όσο κρατάνε δύο αναπνοές που κάνει ένας άνθρωπος.
Η πρόκληση, πάνω στην οποία τώρα εργάζονται οι Ιάπωνες, είναι να γίνει σωστή αντιστοίχηση στα αρώματα, με τις εικόνες στην οθόνη.
Αν πάνε όλα καλά, φανταστείτε τι έχει να γίνει από μυρωδιές κάθε Πάσχα στην Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου